Introductie
Toen object georienteerd programmeren een hoge vlucht begon te nemen, werd ook de noodzaak van een goede structuur steeds belangrijker. Dit leidde uiteindelijk tot een aantal principes die zijn vastgelegd in het acronym SOLID. Design Patterns is een belangrijk hulpmiddel om aan deze principes te voldoen. Ze zijn voortgekomen uit een studie naar waarom sommige software goed bleek te werken en leidde uiteindelijk tot een catalogus, waarin een aantal patronen beschreven zijn.
In deze geavanceerde training, bedoeld voor ontwikkelaars die al enige ervaring hebben met object georienteerd programmeren, gaan we aan de hand van het boek Design Patterns van de Gang of Four (GoF) bekijken wat deze patronen zijn, hoe ze werken, hoe ze voldoen aan de SOLID principes en waar ze toepasbaar kunnen zijn.
Voorkennis
Goede kennis of ervaring in C# en object oriented programming.
Vooropleiding: Object Oriented programming in C# (OOPCS)
Trainingsoverzicht
In deze drie dagen behandelen we:
Creational Patterns
- Abstract Factory
- Builder
- Factory Method
- Prototype
- Singleton
Structural Patterns
- Adapter
- Bridge
- Composite
- Template Method
- Visitor
- Decorator
- Façade
- Flyweight
- Proxy
Behavioral Patterns
- Chain of Responsibility
- Command
- Iterator
- Mediator
- Memento
- Observer
- State
- Strategy
- Template Method
- Visitor
Onze trainingen zijn inclusief courseware, lunch en drinken.